English Denmark Finland Norway Sweden
 

Köp och Leveransvillkor

Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Vitaminbutiken Kenkou bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse genereras automatiskt. Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Vitaminbutiken Kenkou har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har erlagts från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år.
Pris
I priserna ingår moms med 12%. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Vitaminbutiken Kenkou inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer.
Frakt
En fraktkostnad tillkommer på priset. Vitaminbutiken Kenkou tillämpar ett fast pris på frakt. Frakt inom Sverige är endast 29kr (SEK) oavsett vikt eller storlek på paketet. Frakt till Norge är 65kr (SEK). Frakt till andra EU länder och övriga världen är 49kr (SEK). Du debiteras ingen frakt om din beställning är över 500 kr.
Betalningsvillkor
För närvarande kan vi erbjuda två betalningsalternativ:
1. Kortbetalning
 Betala med VISA eller MasterCard.
2.  Faktura - Avgift 29 kr
Du får en faktura med inbetalningskort i ett separat brev från Svea Ekonomi som Du kan betala när Du vill inom 14  dagar. En faktura avgift på 29 kr tillkommer. Sedvanlig kreditupplysning kommer att göras på alla beställningar. Vid uppvisande av osäkert betalningshistorik kommer Du att istället bli erbjuden att antingen kunna förskottsbetala din beställning eller betala med kort. Alla försök till bedrägeri som t.ex personnummerstöld kommer att polisanmälas omgående.
Leveranser
Varor som finns i lager skickas normalt inom 1 arbetsdag efter det att vi har mottagit din beställning. I de fall en vara måste beställas från leverantör kan leveranstiden vara något längre, men vi upplyser då kunderna om den beräknade leveranstiden. Paketen skickas som första klass brev och levereras av Posten.
Leveransförseningar
Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om detta inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Vi kommer dock alltid meddela dig om leveransen drar ut på tiden.
Transportrisken
Tillsammans med våra fraktpartners står vi för transportrisken dvs. risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.
Skadat gods
När du tar emot din vara är det viktigt att du omedelbart besiktigar paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till transportören. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Vi är tacksamma om du meddelar oss snarast om det inträffar. Dock senast inom en vecka. Kontakta oss gärna på telefon 021-4800510 eller emaila oss på: info@vitaminbutiken.se
Ångerrätt och Öppet köp
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt / Öppet köp betalar kunden för returfrakten. Ångerrätt och Öppet köp gäller inte då varor inte kan återlämnas i omonterat, obrukat och oskadat skick. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar vi givetvis returfrakten. Kontakta oss så kommer vi överens om hur ersättning för returen ska betalas till dig.
Reklamationer
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta oss via e-post eller telefon inom en vecka. Vi har telefontid mellan 09-14 måndag-fredag. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till oss gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Vitaminbutiken Kenkou följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.
Återbetalningar
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller det sätt som kunden föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att vi har mottagit och godkänt din retur.
Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.
Force Majeur
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. Nedan följer länkar till Konsumentverket och ARN där du kan läsa mer detaljerat om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen mm. Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
Läs mer på:
http://www.konsumentverket.se/
http://www.arn.se/

Välj din valuta online

Online Hälsokost Nyheter

 

Varukorgen

Du har inga hälsokostprodukter i din varukorg.

 

Nyhetsbrev från Hälsokostbutiken

Månadens hälsokostfråga

Ska EU få bestämma om doserna på kosttillskott?